środa, 17 marca 2010

Rozdział 1 (3)

"Św. Ambroży pragnął, aby duch Maryi żył w nas, gdy wypowiedział te oto słowa: Niech duch Maryi zamieszka we wszystkich, aby uwielbiał Pana i radował się w Bogu, swoim Zbawicielu.
A ja dodam: niech duch Maryi będzie w nas wszystkich, abyśmy mogli nim żyć; niech Jej duch mieszkający w nas będzie sprawcą naszych dzieł, abyśmy w ten sposób żyli dzięki niemu.
Ona sama mówi przez usta swej Matki, którą jest Kościół: Mój duch jest słodszy nad miód (Syr 20,24) oraz: Którzy przeze mnie działać będą - to znaczy w łasce otrzymanej przeze mnie - nie zbłądzą; kto mnie znajdzie , ten znajdzie życie i uzyska łaskę u Boga (Syr 24, 22; Prz 8, 35). I znowu: We mnie jest łaska wszelkiej drogi - to znaczy dla dusz każdego stany, które kochają i szukają Boga.. We mnie jest wszelka nadzieje życia i cnoty (Syr 24, 25). aby każdy, w jakimkolwiek żyjąc stanie czy warunkach, mógł otrzymać wszelkie łaski - bądź nadzieje bożego życia, bądź chrześcijańską cnotę, nie inaczej jak tylko przez pośrednictwo Maryi, przez Jej rozdawnictwo i udzielanie się." (cdn)

Michał od św. Augustyna O. Carm., "De vita mariaeformi et mariana in Maria propter Mariam", Karmel-Kalisz, s. 15

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz